GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Saturday, May 26, 2012

Umno/BN Perak Macam Biawak Gabra

Kami pasang kain rentang untuk ceramah 28 MEI ini,
kat belakang tu,
kain rentang Umno/BN; ada kami kisah?

Geli hati bila baca entri Peraktodi di sini. Umno /BN kata PR macam cacing kepanasan hingga sanggup melakukan taktik kotor bagi menggagalkan ceramah mereka.

Walhal yang sebenarnya, merekalah yang gabra. Budak-budak sekarang kata - Gabra biawak!. Maka itulah yang boleh kita umpamakan sikap Umno/BN dalam menghadapi ceramah Pakatan Rakyat yang semakin kerap diadakan dan mendapat sambutan rakyat.

Umno/BN akan mengganggu dengan mengadakan ceramah berdekatan dengan majlis ceramah PR disetiap kali PR mengadakan ceramah. Malam tadi, penceramah Umno/BN, katak yang melompat dari PKR , Hanafiah Man berikrar akan mengekori kemana DS Nizar berceramah! Ha! ha! fulus! fulus punya pasal!

Ceramah PAS di Sungai Rokam pada 13 Mei lepas,
tetap mendapat sambutan masyarakat

Di Dun Sungai Rapat sahaja, Hamidah Osman buat kerja bodoh ini sudah 10 kali, termasuk di Taman Pakatan yang heboh diperkatakan kerana ada hidangan Babi Panggang dan minuman arak.

Peraktodi kata :

Parti pembangkang kini ibarat cacing kepanasan hingga sangggup melakukan taktik kotor bagi menggagalkan siri ceramah Nizar Pembohong Bersiri yang dianjurkan di serata negeri.

Buktinya, salah satu daripada enam kain rentang yang mewar-warkan ceramah di perkarangan Dewan Orang Ramai Kampung Sungai Rokam, malam tadi lesap, dipercayai disabotaj parti pembangkang yang tidak mahu pembohongan yang ditabur pemimpin kebanggaan mereka,
Nizar Jamaluddin terbongkar satu demi persatu.


Alahai, malam tadi? Malam tu kan malam ceramah yang diadakan? Perlukah lagi kain rentang tersebut untuk memaklumkan kepada orang ramai? Sudah berapa hari ianya tergantung ditempatnya itu tanpa siapa yang nak ganggu.

Peraktodi merapu lagi dengan katanya:


“Semalam, Nizar sekali lagi membuat onar dengan menunjukkan isyarat bagus di kain rentang ceramah Nizar Pembohong Bersiri yang dipasang di simpang masuk ke Kampung Sungai Rokam dan hari ini, kami lihat kain rentang itu lesap entah ke mana,”


Suami isteri posing tolong promosikan ceramah Umno/BN
di facebook - tapi orang ramai tak mahu datang juga...

Bukankah DS Nizar dan isterinya telah bergambar di sebelah kain rentang itu dan ianya tersibar luas melalui facebook di-internet. Secara tidak langsung, DS Nisar telah membantu mempromosikan hebahan tersebut secara percuma.

Sepatutnya Peraktodi ucapkan terima kasih kepada Nizar dan isterinya kerana itu. Lagi pulak, Peraktodi tanpa malu-malu gunakan gambar tersebut untuk entrinya! Kasi kredit dengan tuan punya gambar!

Peraktodi bersungut lagi :

Azwan sedang menyampaikan ceramah, kelihatan beberapa penyokong parti pembangkang yang menaiki motosikal membawa bersama bendera PAS sebagai tanda protes terhadap penganjuran program itu yang bermula jam 9 malam.


Sejauh mana kebenaran dakwaan tersebut saya sendiri tidak pasti. Kalau kitaorang nak protes buat apa sekadar naik motor bawa bendera PAS? Adakah mereka mempunyai bukti nak kata begitu? Tapi kalau nak lihat keganasan Umno/BN mengganggu ceramah PAS, boleh lihat di sini.

Saya sendiri pun tidak berminat nak menjengok ceramah fitnah Umno/BN malam tadi.Tetapi dari maklumat yang diterima pagi tadi sewaktu saya gi pasang kain rentang, kehadiran ke ceramah malam tadi tu di dewan Sungai Rokam , tidak sampai pun 100 orang.

Ini bukan ceramah Umno/BN, Ini ceramah PR
di Kg Batu Satu, Jalan Tg Tualang pada 24 Mei lalu

Maka sebab itu Peraktodi tidak berani memaparkan gambar majlis malam tadi. Malu sendirilah sebab tiada sambutan.

Kain rentang mereka tulis nak buat di medan selera Sungai Rokam.Tiba-tiba diaorang buat kat dewan juga! Kan Pembohong namanya tu?

Menurut kengkawan, kali ini, tidak ada bas untuk mengangkut makcik-makcik tua ke majlis ceramah tersebut sebagaimana biasanya. Mungkin mereka pun dah tak lalu nak diperkudakan oleh Umno/BN!
Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...